استاندار خراسان رضوی: اتاق بازرگانی خاستگاه تصمیم‌سازی اقتصاد استان است پیش‌بینی قیمت طلا و سکه برای فردا دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | روند بازار طلا و سکه کاهشی است؟ پیش‌بینی بورس برای فردا دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | بی‌اعتنایی بازار سهام به اصلاحیه مالیاتی واریز ۸ میلیون تومان حج به حساب چه زائرانی بوده است؟ ریزش قیمت خودرو‌های داخلی و خارجی در بازار امروز | کدام خودرو ۷۰میلیون تومان پایین آمد؟ (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) زمان واریز مرحله سوم سود سهام‌عدالت مشخص شد | اعلام جزییات واریز سود سهام‌عدالت متوفیان ماجرای خرید و فروش کارتن‌ لوازم خانگی کره‌ای با قیمت‌های میلیونی چیست؟ قیمت شکر افزایش یافت (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) فروش ۴ تن طلا در ۲۵حراج | نیم تن طلا امروز فروخته شد (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) طرح فروش محصولات سایپا از روز چهارشنبه (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز می‌شود + جزئیات رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد: حدود ۲۰۰ واحد صنفی طلا فروش همچنان پلمب هستند الزامات حضور موثر ایران در آینده بازار و اقتصاد افغانستان خام‌فروشی؛ سهم ایران از صادرات ۹۸ درصدی زعفران به جهان سقف هر کارت آزاد سوخت ۷ هزار لیتر است | سوخت‌گیری با کارت شخصی به ۸۰ درصد رسید حمایت مهم شاخص کل از دست رفت + نمای پایانی بورس (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) مقایسه وضعیت سد‌های خراسان رضوی با سد‌های کشور، در سال آبی ۱۴۰۲ آخرین قیمت مدل‌های آیفون در بازار (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایران بنزین یورو۵ تولید می‌کند فرماندار مشهد: تکمیل پروژه‌های انتقال آب به مشهد نیازمند تامین اعتبار کشوری است منتظر واریزی بزرگ دولت در خردادماه باشید + جزئیات قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشکلات صنف طلافروشان مشهدی پیگیری شده و رفع پلمب مغازه‌ها آغاز شد (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاهش ۴۰۰ هزار تومانی قیمت سکه تمام | حباب سکه کمتر شد (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (یکشنبه، ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | نوسانات همچنان گریبان‌گیر بازار خودرو (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) بررسی وضعیت رهن و اجاره آپارتمان در منطقه ارشاد مشهد (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب ۳ واحد صنفی موبایل فروشی در مشهد
سرخط خبرها

نارضایتی شهروندان از خدمات پس از فروش شرکت‌های خودروساز  | گارانتی‌های پوشالی!

  • کد خبر: ۱۲۶۸۳۳
  • ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴
نارضایتی شهروندان از خدمات پس از فروش شرکت‌های خودروساز  | گارانتی‌های پوشالی!
بعد از برنده شدن در قرعه کشی خودرو قرار بود طبق قانون فروش فوری، ماشین سه ماهه تحویل داده شود. بماند که خودرو به جای سه ماه، چهارماهه تحویلمان داده شد و بیمه آن از همان زمان پلاک خوردن ثبت شد و بدین ترتیب، دو ماه از بیمه ثالث خودرو بدون استفاده کم شد.

سیدمهرداد امیرکلالی | شهرآرانیوز؛ با کلی ذوق و شوق و گاه با شانس یک در چندهزار برای برنده شدن در قرعه کشی، بالاخره خودرو را تصاحب می‌کنی و همه داروندار خود را روی هم می‌گذاری تا به زمان تعیین شده واریز وجه برسی. این کار را هم با هزار مشقت انجام می‌دهی و سه ماه به انتظار تحویل خودرو می‌نشینی. اما گاه این انتظار سه ماهه به چهار یا پنج ماه می‌کشد و اینجاست که قصه پرغصه گارانتی‌های پوشالی آغاز‌ می‌شود.

فرازی، یکی از مخاطبان شهرآرانیوز است که با ارسال پیامی نوشته است: «بعد از برنده شدن در قرعه کشی خودرو قرار بود طبق قانون فروش فوری، ماشین سه ماهه تحویل داده شود. بماند که خودرو به جای سه ماه، چهارماهه تحویلمان داده شد و بیمه آن از همان زمان پلاک خوردن ثبت شد و بدین ترتیب، دو ماه از بیمه ثالث خودرو بدون استفاده کم شد. اما سوال اینجاست که وقتی خودرو با یک ماه تاخیر به دست ما رسیده است، چطور قانون می‌گذارند که سرویس اولیه آن باید زیر ۵ هزارکیلومتر باشد؟»

این شهروند در ادامه گلایه خود نوشته است: «اگر ماشین به سرویس اولیه نرسد، کلا از گارانتی خارج می‌شود. علاوه بر سرویس اولیه، سرویس ثانویه که شامل تعویض روغن ماشین می‌شود، هم به اجبار باید در نمایندگی انجام شود. از تعویض روغن هم تا چندبرابر قیمت، پول از مشتری می‌گیرند. این چه نوع گارانتی است که هم اجباری است و هم پولی؟»

شهروند دیگری درباره همین موضوع پیامک زده است: «برای تعمیر یک قطعه به یکی از نمایندگی‌های مرتبط در سطح شهر مراجعه کردم. پس از بازدید فنی کارشناس مربوط، پاسخی که به من دادند، این بود که قطعه باید عوض شود و این نمایندگی هم قطعه مدنظر را ندارد. می‌توانید به نمایندگی دیگری در سطح شهر مراجعه کنید و درخواست تعویض قطعه بدهید. این چه وضع گارانتی خودروست که کسی هم رسیدگی نمی‌کند؟»

گارانتی‌های توخالی

سلطانی مقدم، شهروند دیگری است که در پیامی از وضعیت گارانتی‌های شرکت‌های خودروساز داخلی را درخواست کرده و گفته است: «روز گذشته خودرو ۶ ماه کارکرده خود را برای رفع نقص به نمایندگی سپردم و ظهر که برای تحویل گرفتن آن رفتم، متوجه شدم مشکل حل نشده است که بماند، هزینه تعمیر را هم مطابق فاکتوری که به من داده شد، نمایندگی به حساب شرکت خودروساز ثبت کرده است. مشکل ماشین را حل نمی‌کنند، اما هزینه آن را از مشتری دریافت می‌کنند. دوبار این اتفاق برایم افتاد، اما هربار ماشین تعمیر نشد. اگرچه مراجعه به تعمیرکار بیرون، باعث شد خودرو من از گارانتی خارج شود، به ناچار این کار را انجام دادم؛ چون خودرو مرا درست نکردند.»

قانون عجیب امورمشتریان

این گفته‌ها درحالی است که برای پیگیری عملکرد نامناسب گارانتی یکی از نمایندگی‌های سایپا، با امورمشتریان یک شرکت خودروساز تماس می‌گیریم. اپراتور مربوط در پاسخ به طرح این گلایه گفت: شهروندی که در یک نمایندگی، مشکل خودرویش برطرف نشده است، باید تا دوبار دیگر به نمایندگی‌های دیگر مراجعه کند و چنانچه مشکل همچنان به قوت خود باقی بود، ما شکایت را ثبت می‌کنیم. درباره قوانین گارانتی‌ها نیز باید گفت این قوانین، سند بالادستی دارد و از آن تبعیت می‌کند.

نمایندگی‌ها باید طبق تعهد عمل کنند

در ادامه پیگیری مشکلات شهروندان، به سراغ مسئول سامانه رسیدگی به شکایت‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی می‌رویم. مجتبی نیک فرجام با بیان اینکه اگر خودرو گارانتی داشته باشد، وظیفه نمایندگی‌های خودرو این است که کار گارانتی را  انجام دهند، اظهار کرد: برخی صاحبان ماشین، گارانتی طلایی دارند و رایگان، همه امور مربوط به ماشین را انجام می‌دهند و یک مبلغ ناچیز به عنوان حق فرانشیز از این افراد دریافت می‌شود. اما در همه ماشین ها، گارانتی پس از فروش وجود دارد.

وی ادامه داد: مالک خودرو باید ملاحظات دفترچه را رصد کند. اگر صاحب خودرو همه کار‌ها را به موقع انجام داده باشد و نمایندگی خودرو برای امور مربوط به گارانتی سهل انگاری کرده باشد، صاحب خودرو می‌تواند از طریق سامانه تلفنی ۱۲۴ اطلاع دهد و سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز موضوع را پیگیری می‌کند.

رسیدگی در عرض یک هفته

مسئول سامانه رسیدگی به شکایت‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی بیان کرد: بعد از مرحله اطلاع رسانی شهروندان، بازرسی سازمان صمت استان به صورت مستقیم با نمایندگی‌های خودرو مکاتبه‌ می‌کند و پیگیر شکایت شاکی می‌شود. اگر صاحب خودرو مدرکی از سهل انگاری یا اجحاف نمایندگی خودرو در حق خود دارد، لازم است شکایت خود را در سایت www.124.ir بارگذاری کند.

نیک فرجام افزود: ما روزانه، گزارش‌های مردمی را برای بازرسی سازمان صمت استان می‌فرستیم. برای امور خودرو نیز یک کارشناس در معاونت نظارت وبازرسی، واقع در ساختمان شماره ۲ سازمان صنعت، معدن و تجارت، در خیابان پاسداران حضور دارد که خدمات خودرو را پیگیری می‌کند. همچنین مردم اگر پیامک شکایت خود را به سامانه ۳۰۰۰۸۲۴ بفرستند، با شخص شاکی تماس گرفته می‌شود. شکایات مربوط به خدمات خودرویی در خراسان رضوی نیز در کمتر از یک هفته و برای برخی نمایندگی‌ها که در تهران هستند، حداکثر تا ۱۰ روز بعد، پیگیری و منجر به نتیجه می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->